Returpolicy

Den här policyn beskriver hur returer, reklamationer, transportskador och ej uthämtade försändelser hanteras hos nordbelysning.se. Vi följer alltid gällande konsumentlagstiftning och strävar efter en trygg och smidig process för våra kunder.

Villkor för retur

Du har möjlighet att returnera en produkt inom 30 dagar från den dag du tagit emot leveransen. För att returen ska godkännas måste följande krav vara uppfyllda:

Produkten/produkterna ska vara oanvända, omonterade och oöppnade i originalförpackning.

Produkten är i oanvänt och nyskick.

Produkten har inte monterats, testats, installerats eller modifierats.

Originalförpackning, tillbehör, manualer och eventuella skydd ska följa med.

Om någon av dessa punkter inte är uppfyllda kan vi neka returen.

1. Så genomför du en retur

För att begära en retur följer du stegen nedan:

Steg 1 – kontakta oss

Skicka ett mejl till support@nordbelysning.se inom 30 dagar från mottagen leverans. Ange:

Ditt ordernummer

Ditt namn

Orsak till returen

Steg 2 – invänta svar

Vi återkommer inom 24 timmar på vardagar (måndag-fredag) med instruktioner. Returen är giltig först när du fått vårt godkännande.

Steg 3 – skicka tillbaka varan

Vi skriver ut en retursedel och skickar den till dig via e-post. Retursedeln skrivs ut och fästs på paketet innan det lämnas in hos angivet ombud. En returavgift på 599 kr tillkommer och dras av vid återbetalningen.

2. Returavgifter

Alla kundinitierade returer debiteras enligt följande:

Returavgift: 599 kr

Avgiften täcker returfrakt.

3. Återbetalning

När returen har kommit tillbaka till vårt lager och kontrollerats, behandlas återbetalningen.

Den kommer att synas på ditt bankkonto inom 7 bankdagar från den dag varan anlände till vårt lager.

Beloppet som återbetalas är produktens pris minus returavgiften på 599 kr.

Vänligen observera att fraktkostnaden inte återbetalas.

4. Ej uthämtade paket

Om ett paket inte hämtas ut och returneras automatiskt av transportören debiteras en avgift på 599 kr.

Denna kostnad avser returfrakt.

5. Skadade paket och transportskador

När du tar emot ditt paket är det viktigt att du kontrollerar emballaget direkt.

Vid synliga skador:

Neka försändelsen hos ombudet så att den skickas tillbaka till oss.

Om du tagit emot ett skadat paket:

Fotografera ytteremballaget, fraktsedel och produkten.

Kontakta oss på support@nordbelysning.se så snart som möjligt och ange ordernummer samt bilder.

Transportskador måste rapporteras snarast möjligt. Om skadan rapporteras för sent eller om underlaget är otillräckligt kan ersättning nekas.

6. Reklamation

Om du fått en felaktig eller defekt vara gäller reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Gör så här:

Kontakta oss omedelbart vid synlig skada på paketet på support@nordbelysning.se.

Bifoga ordernummer, en tydlig beskrivning av felet samt bilder.

Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och du får antingen en ersättningsprodukt eller återbetalning.

Vid avvisad reklamation debiteras returfrakt enligt gällande kostnader ovan.

7. Byte av produkt

Vi erbjuder inte direkt byten. Om du vill ha en annan produkt returnerar du din vara enligt denna policy och lägger en ny order.

8. Viktigt att tänka på

Produkten/produkterna ska vara oanvända, omonterade och oöppnade i originalförpackning.

Behöver du hjälp?

Du är alltid välkommen att kontakta oss när du behöver support.

E-post: support@nordbelysning.se

Adress: Ågatan 5, Rättvik, Dalarnas län, 795 31, Sverige

Supporttider: 09:00 – 17:00 

Vi svarar alltid inom 24 timmar på vardagar måndag till fredag mellan 09:00 – 17:00 (CET)

Kontaktformulär